Bestilling og Betaling

Hvilke lande leverer I til?

Vi leverer til hele Danmark, med undtagelse af Grønland og Færøerne. For levering til Sverige, kan du besøge vores svenske hjemmeside her.

Hvilke betalingsmetoder kan jeg benytte?

Du kan betale med følgende betalingsmuligheder:

  • Dankort
    • MasterCard
    • Visa
  • Mobilepay
  • ViaBill

Hvornår bliver pengene trukket?

Hvis du betaler med betalingskort, bliver pengene trukket når din ordre er pakket og forlader vores lager. Vi reserverer dog beløbet når du har gennemført ordren.

Hvis du betaler via faktura, bliver betalingen trukket den første bankdag.

Hvis du betaler via ViaBill, vil pengene blive trukket som du har bestemt. For vide mere om din ViaBill betaling anbefaler vi, at du logger in på din ViaBill-konto på deres hjemmeside.

Kan jeg bestille nu og betale senere?

Ja, du kan godt bestille nu og betale senere. Her skal du vælge betalingsmetoden ViaBill når du fuldfører din ordre.

Kan jeg forudbestille eller reservere en vare?

Du kan desværre ikke forudbestille eller reservere en vare hos os. Hvis din størrelse er udsolgt, kan du få en e-mail, hvis varen kommer på lager igen.

Varen er udsolgt, hvornår får I den igen?

Hvis din størrelse er udsolgt, kan du få en e-mail når størrelsen er på lager igen. Det gør du ved at vælge den størrelse du ønsker at få besked om og derefter klikke på ’Giv mig besked, hvis varen kommer på lager igen’.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse, hvad gør jeg?

Vi anbefaler at du først kigger i din mappe ’uønsket post’ eller spam. Hvis e-mailen ikke ligger der, kan det være fordi din ordre ikke er gået igennem. Kontakt os venligst, hvis e-mailen ikke ligger i spam mappen eller uønsket post, så kan vi sammen finde ud af, om din ordre er gået igennem.

Kan jeg annullere min ordre?

Hvis din ordre endnu ikke er pakket og afsendt, kan du annullere din ordre. For at vide mere om status på din ordre og annullering, skal du kontakte vores kundeservice.  

Kan jeg ændre, tilføje eller fjerne varer på min ordre?

Når varen er pakket og sendt, kan du ikke ændre i ordren. Vi kan forsøge at annullere din ordre, hvis den endnu ikke er pakket og sendt. Her skal du hurtigst muligt kontakte vores kundeservice. Hvis dette ikke er muligt, har du følgende muligheder:

 

  1. Du kan lade være med at afhente pakken eller nægte modtagelse, hvorefter pakken vil blive sendt retur til os og du vil få refunderet dine penge.
  2. Du kan modtage eller afhente pakken, udfylder returblanketten og benytte det vedlagte returlabel til at sende pakken retur med de uønskede varer. Returnering er gratis. Du kan læse mere om returnering her.

 

Vi anbefaler du benytter dig af mulighed nummer 2, da dette går hurtigst.

Levering

Hvad er leveringstiden?

Vi leverer inden for 1-3 hverdage.

Hvilke leveringsmuligheder har jeg?

Vi sender alle ordrer med GLS. Her kan du få leveret din pakke på følgende måder:

 

GLS Pakkeshop

Din pakke leveres til en GLS Pakkeshop som ligger i nærheden af din adresse. Du vælger hvilken pakkeshop du ønsker at afhente hos, når du gennemfører din ordre. Du vil få en SMS og/eller e-mail, så snart din pakke afsendes og når din pakke er klar til afhentning.  

 

GLS Hjemmelevering

Din pakke leveres til den adresse, du har indtastet når du gennemfører din ordre. Hvis du ikke er hjemme, bliver pakken leveret til den nærmeste GLS Pakkeshop og du vil modtage en SMS og/eller e-mail om hvor du kan afhente pakken.

Hvad koster levering?

For ordrer over 399 kr. er leveringen gratis. GLS Pakkeshop koster 29 kr. GLS Hjemmelevering koster leveringen 39 kr.

Hvornår får jeg min pakke?

Vi leverer inden for 1-3 hverdage. Når din ordre er pakket og forlader vores lager, modtager du en SMS og/eller e-mail med et link, hvor du kan spore din pakke. Ellers kan du gå ind på GLS’s hjemmeside og indtaste dit pakkenummer. Det gør du her.

Hvordan følger jeg min pakke?

Når din ordre er pakket og forlader vores lager, modtager du en SMS og/eller e-mail med et link, hvor du kan spore pakken. Ellers kan du gå ind på GLS’s hjemmeside og indtaste dit pakkenummer. Det gør du her.

Jeg nåede ikke at afhente min pakke, kan jeg stadig nå det?

Når du har bestilt levering til en GLS Pakkeshop, modtager du en SMS og/eller e-mail når din pakke er klar til afhentning. I denne SMS og/eller e-mail står der den seneste dato, hvor du kan afhente pakken. Hvis datoen er overskredet, vil pakken blive sendt retur og behandlet som en returpakke. Dvs. du får din penge retur når pakken er behandlet på vores lager.

Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme når min pakke ankommer?

Hvis du ikke er hjemme når din pakke ankommer og du har bestilt GLS Hjemmelevering, vil din pakke blive leveret til den nærmeste GLS Pakkeshop og du vil modtage en SMS og/eller e-mail med information om hvor du skal afhente pakken og hvornår du senest kan afhente pakken.

Prisforskellen mellem GLS Pakkeshop og GLS Hjemmelevering vil ikke blive refunderet.

Returnering

Hvordan returnerer jeg min vare?

Hvis du ønsker at returnere en eller flere varer fra din ordre, gør du således:

  1. Udfyld returblanketten med ordre nummer, e-mailadresse, varens stylenummer og den returkode som svarer bedst til årsagen. Ordre nummer og varens stylenummer finder du på din ordreoversigt, der følger med din pakke.
  2. Læg varen tilbage i den forsendelses emballage, du har modtaget varen i, og vedlæg returblanketten. Husk at tage dit returlabel ud af pakken før du lukker den.
  3. Sæt det vedlagte returlabel på pakken og indlever pakken i din nærmeste GLS Pakkeshop. Husk at få en kvittering med fra pakkeshoppen.

 

Returkoder:

  1. Varen er for lille
  2. Varen er for stor
  3. Fejl på varen (kontakt kundeservice før returnering)
  4. Forsinket levering, fortrudt købet eller lignende
  5. Forkert levering
  6. Varen ligner ikke billederne
  7. Kvaliteten var ikke som forventet
  8. Varen var bestilt i flere størrelser
  9. Pasformen var ikke som forventet

Hvad koster returfragten?

Hos FREEQUENT har du gratis returfragt. Returlabel finder du i din pakke. Læs mere om returnering her.

Hvor længe har jeg mulighed for at returnere?

Når du shopper hos os, har du 100 dages gratis retur ret. Perioden regnes fra den dag, du har modtaget din ordre. Læs mere om returnering her.

Har I modtaget min returpakke?

Der går maksimalt 14 dage fra du har indleveret returpakken i en GLS Pakkeshop, til vi har modtaget pakken. Hvis du ønsker at vide hvor langt din returpakke er, kan du spore den ved GLS her.

Hvordan tracker jeg min returnering?

Når du har indleveret din returpakke og fået kvitteringen med, kan du se pakkenummeret. Dette kan du indtaste her, og se hvor langt din returpakke er.

Tidsfristen for returnering er overskredet, hvad gør jeg?

Hvis der er gået mere end 100 dage fra du har modtaget varen, kan du desværre ikke returnere din ordre.

Hvornår får jeg mine penge retur?

Vi behandler din returpakke, når vi modtager pakken på vores lager. Tilbagebetalingen gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Du får en e-mail fra os, så snart vi har behandlet din returpakke og sendt din tilbagebetaling. Afhængigt af hvilket betalingsmiddel du har gjort brug af, kan der gå et par dage, før pengene er på din konto.

Kan jeg bytte min vare?

Det er desværre ikke muligt at ombytte en vare. Du kan i stedet returnere din ordre og lave en ny ordre.

Der er fejl på varen, hvad gør jeg?

Hvis der er en mangelfuld eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  1. Du kan modtage varen og returnere varen som normalt. Hos FREEQUENT har du 100 dages gratis retur ret.
  2. Du kan modtage varen og returnere varen som normalt og herefter modtage tilsvarende vare, såfremt vi stadig kan levere varen. Hvis dette ikke er tilfældet, kan du kontakte vores kundeservice, og få en forholdsmæssig reduktion af købsprisen.

Hvis du modtager en mangelfuld eller forkert vare, vil vi rigtig gerne høre fra dig, så vi kan forbedre fejlen. Du kan kontakte kundeservice her.

Udsalg, gavekort og rabatkode

Kan jeg returnere udsalgsvarer?

Hos os får du gratis retur i 100 dage, også på udsalgsvarer.

Hvordan anvender jeg min rabatkode?

Din rabatkode anvendes når du går til kassen. Ved ’Oplysninger’ og ’Levering’ kan du i højre side af vinduet, skrive din rabatkode. Din rabat vil automatisk blive fratrukket prisen, når du klikker på ’Brug’.

Hvordan anvender jeg mit gavekort?

Dit gavekort kan anvendes når du går til kassen. Ved ’Oplysninger’ og ’Levering’ kan du i højre side af vinduet skrive din kode. Koden finder du på dit gavekort. Beløbet vil automatisk blive fratrukket prisen, når du klikker på ’Brug’.

Kan jeg købe et gavekort?

Du kan på nuværende tidspunkt desværre ikke købe et gavekort til vores hjemmeside. Vi udsteder gavekort ved konkurrencer. Du kan følge os på Instagram og Facebook, for at blive opdateret på, hvornår vores næste konkurrence er.

Størrelse

Hvilken størrelse bruger modellen?

På langt de fleste styles, skriver vi hvilken størrelse modellen har på. Det ser du ved produktet under produktnavnet.

Hvilken størrelse skal jeg bruge?

For at finde din størrelse kan du se vores størrelsesguide her. Hvis du stadig er usikker på, hvilken størrelse der passer dig, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvornår kommer der flere af min størrelse på lager?

Hvis din størrelse er udsolgt, kan du få en e-mail, hvis varen kommer på lager igen. Det gør du ved at vælge den størrelse du ønsker og herefter klikker på ’Giv mig besked, hvis varen kommer på lager igen’.