Fri fragt ved køb over 499.-

Gratis retur i 100 dage

HANDELSBETINGELSER

1. GENEREL INFORMATION

Denne hjemmeside www.FREEQUENT.dk udbydes af Brands of Scandinavia A/S, Birkemosevej 11B, 6000 Kolding, CVR-nr. 31937817. +45 70 70 11 19 , info@brandsofscandinavia.com. Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice 

  • Email: kundeservice@freequent.dk
  • Telefon: +45 39 39 02 35
  • Almindelig post:

Brands of Scandinavia A/S
Birkemosevej 11B
DK-6000 Kolding

Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter kundeservice, inden du begynder at handle på hjemmesiden.

 

2. VIGTIG MEDDELELSE

LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA https://www.FREEQUENT.dk/

Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Brands of Scandinavia A/S.  

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på hjemmesiden.

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Bestilling
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i Danmark.  Vi leverer ikke til postbokse.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres.
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet.
  • Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, fx en betalingsfejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via hjemmesiden eller via telefon til vores Kundeservice. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i emails, breve eller fax.

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?
Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig.

Du modtager en ordrebekræftelse i en email.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Aftalens sprog
Aftalen kan kun indgås på dansk.

Adgang til aftalen
Du modtager via email en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af disse betingelser. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på hjemmesiden. Læs venligst mere under "Følg din bestilling og se historik".

Tiltag mod bedrageri
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

 

3. BETALINGSMIDLER

Vi accepterer følgende betalingsmidler:

  • Dankort
  • MasterCard
  • Visa
  • Mobilepay
  • ViaBill
  • Anyday

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))
Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.

Betalingsprocedure
Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.
 

4. PRISER OG LEVERING

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.

Du kan betale i følgende valuta:

Danske kroner (DKK)

Levering
Vi sender til:

  • Danmark

Leveringsbetingelser
Vi bestræber os på at levere fra dag til dag på hverdage, såfremt varen er på lager. Vi forbeholder os dog ret til at levere inden for 3 hverdage fra dit køb. Køb foretaget i en weekend eller på en helligdag, afsendes førstkommende hverdag, hvis varen er på lager. Levering vil ske med GLS eller DAO.

Leveringsomkostninger

Fragtpriser ved bestilling af varer på FREEQUENT's online shop:

  • GLS pakkeshop eller pakkeboks: 29,00 DKK – gratis levering ved køb over 499,00 DKK
  • GLS hjemmelevering: 39,00 DKK – 20,00 DKK ved køb over 499,00 DKK
  • DAO hjemmelevering: 39,00 DKK – 20,00 DKK ved køb over 499,00 DKK

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser - ikke til postbokse.

Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering afhænger af hvilken fragtmand, der benyttes.

Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Separate leveringer
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

 

5. REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid", efter du har opdaget manglen/fejlen. Freequent.dk v/ Brands of Scandinavia dækker returneringsomkostningerne, hvis du benytter den returlabel, som er vedlagt forsendelsen.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes varen retur til: 

Brands of Scandinavia A/S
Birkemosevej 11B
DK-6000 Kolding

Adressen er allerede påført den returlabel, som er vedlagt forsendelsen. Du sætter blot returlabel på og afleverer i nærmeste GLS eller DAO pakkeshop.

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

6. REFUSION

Hvis der er tale om refusion, vil beløbet blive tilbageført på det samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

 

7. FORTRYDELSESRET

Der gives 100 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager dine varer.

Returneringsomkostninger betaler vi KUN, hvis du benytter den returlabel, der er vedlagt forsendelsen. Vi beder dig følge vores anvisninger for returnering, læs mere her

Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

 

8. RETURNERING

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 100 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.

  • Du skal udfylde den vedlagte returblanket og sende den med varen.
  • Du bærer risikoen for varen fra tidpunktet for varens levering, og til vi har modtaget den retur.
  • Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Læs mere her: https://freequent.dk/pages/returnering

Vi tilbyder gratis returnering af din ordre, når du bestiller på freequent.dk. Bemærk at dette kun gælder på en returnerning per ordre. Ønsker du at returnere varer fra samme ordre, på forskellige tidspunkter, så skal du selv betale for et returlabel. 

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover det ovenfor beskrevne, betragtes den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på tidspunktet for modtagelse af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså kun afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din returnering. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Ved delvis returnering af varer tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostninger.


Mangelfulde eller forkerte varer
Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet returvareren,
  • Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
  • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Hvis du kontakter kundeservice bedes du oplyse ordrenummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.


9. ANDRE FORHOLD

Opdatering af hjemmesiden

Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens fuldstændighed
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Ugyldighed
Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

Overdragelse
Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst persondatapolitik her, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt.

Klageadgang
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores kundeservice under 'Generel information' ovenfor.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link:  http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@freequent.dk.

Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

 

Kurv

Der er ikke flere produkter tilbage

Din kurv er i øjeblikket tom.